Uppdatering


En uppdatering i vanliga ord kanske vore på sin plats, det var länge sedan nu.

Det händer mycket samtidigt som livet har ett stort leende vänt mot mig, ibland iform av ett hånleende och ibland med ett varmt kärleksfullt leende ;-)

Plugget tar minimalt med tid, det känns bara som repetition från lärarprogrammet och förra terminen. Dock är det sjukt mycket mer intressant då vi jobbar tvärvetenskapligt vilket gör det mer verklighetsanknytet, det gilllas starkt! Denna chilla inställning till skolan kommer säkerligen ändras på fredag nästa vecka när vi får vår hemtenta ;-)

Har dejtat studievägledningen och vaskat i min framtid, just nu lutar det åt att ta ut en examen i pedagogik eller psykologi (stora frågan är i VAD, men det lutar åt pedagogiken ändå och läsa nån psykkurs utifrån intresse) och sen hör och häpna avsluta lärarutbildningen för att kunna jobba ute på golvet inom förkola men samtidigt ha alla chanser att kunna jobba på andra nivåer inom förskolan, organisation, handledning etc.
Nästa veckas möte med studievägledningen på lärarutbildningen får utvisa om detta kan gå att få till på något spännande sätt!

Det roliga och sköna i denna historia är att jag om ett år kan ta ut en kand. examen i pedagoik och det är lite coolt och det FINNS ett slut på detta pluggande om jag skulle vilja, men VILL jag? :-P
Det var iaf skönt att bara veta att det finns en ände, detta har kännts som ett evighetsprojekt som bara börjar om HELA tiden.

Det klarnar mer och mer, sjukt tacksam över det!

Annars har jag tränat en del med Andreas och utan Andreas, roligast är ändå med ;-)

Borde ha gjort något slags "före och efter" projekt av det här med träningen för jag märker ingen skillnad och det är trist, fast jag är fortfarande motiverad.

Fick ett glädjande besked idag efter otaliga provtagningar och misslyckade stick i armvecket att jag troligtvis inte har diabetes som min läkare befarade när jag lämnade in ett sockerprov som var way to high, måste ha berott på Annas cookies som jag åt en halv av kvällen innan jag lämnade provet första gången.

Ja vad händer mer...jo BOKEN är klar, väntar fortfarande på mitt första ex så jag kan få kolla själv hur den ser ut innan jag börjar min marknadsföring ;-) 

Anna sjunger och arbetar fortfarande med "Hon blir svårare att nå". Andreas och jag kommer med nåot förslag här och där, något ord, nån höjning eller så ;-) 
Den växer fram och det är lite coolt :D

Nu ska jag plugga lite, steka cocospannkakor, föreläsa mig och jobba ett pass ikväll för att sen åka till smålands djupa skogar till det Eiderbrantiska palatset för en helg tillsammans med cellgruppen :-) 

Uppdatering slut!



  


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Varför finns det ingen gilla knapp på din blogg? Jag tycker om vad jag läser, och även om det känns som om studietiden flyger fram så är det som du säger skönt att veta att det finns ett slut.

Psykologi eller Pedagogik, är båda mycket intressanta ämnen. Stöttar dig i din planer!



Kram

2010-09-09 @ 13:53:11
Postat av: Andreas

Var ju skönt att du föredrar att träna med mig... blir så knepigt läge för mig annars som föredrar att ha dig med...



Kram

2010-09-09 @ 19:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback