Självständig kvinna...


är det till att bli och jag måste nog faktiskt säga att jag gjort små framsteg denna helg, i lördags blev det till att byta elkontakter igen på femtiotalslampan som fick offra sin kontakt till modemet som råkade ut för en liten olycka under ommöblering av vardagsrummet. Hittade en annan sladd här hemma i min elektronikpåse, kollade lite på kontakten och övervägde en stund, - Den borde fungera på lampan! Och det gjorde den :-) Nu lyser lampan fint i köket igen och modemet fungerar!

Så fick Emma för sig att hennes bokhylla inte skulle få vara rumsavdelare längre. Den skulle få förflytta sig till vinden för förvaring. Lite övervägande och tanken om att jag och Linda skulle kunna bära upp den på vinden var kanske lite optimistisk...så vi började skruva och det fungerade fint så länge det var skruvar men sedan kom slitna insexbultar...argh vad vi slet, med tång, insexnycklar och en drink i handen så klarade vi det och det blev skifte av möbler i vardagsrummet IGEN! Nu är Emma lite nöjdare men inte fullt ut nöjd men nöjdare :-P 

Och så idag tröttnade jag på att mitt avlopp kan ta emot så sjukt lite vatten trots att jag rensat massor av gånger och stuckit ner fingrarna hur långt som helst men det hjälper ju liksom inte. Har trott att det var nåt fel på lutning eller så, men idag när jag slet upp golvbrunn ännu en gång såg jag en liten rund lucka som det var en skåra i, öppnade den med en enkrona och taaddaaa där kom man liksom in under plasthöljet och nu kan vi snacka rensa avlopp :-p Jag vill inte ens veta hur gammal och vems skit som låg där men nu slurpar det skitfint i avloppet och jag kan släppa ut mitt badvatten utan diverse anordningar för att undvika översvämmning.

Envishet är en dygd har någon sagt och jag är beredd att hålla med.




Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag säger då det... det tar sig =)

2010-09-26 @ 22:13:03
Postat av: Emma

mmm mycket tack vare dig =)

2010-09-26 @ 22:17:10
Postat av: nisan

Gillart!

2010-09-28 @ 23:54:01
Postat av: Sandra

Du är då en sådan stark och självständig kvinna Emma, helt unik ;)

2010-10-01 @ 22:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback