Oförmåga

En nyupptäckt konkurrens gör henne stridslysten,
en plats hon ägt så länge,
har du nu ersatt.

Och hon kan inte acceptera,
acceptera att hon förlorade dig,
för hennes egen trångsynthet och distansiering.

Nu bränner varje sekund av din beröring hennes hud,
det som aldrig berört henne på djupet får hennes hela inre att skälva,

innifrån och ut.

Hennes läppar formar orden,

- Jag är din, för alltid är jag din!

Men de knivskarpa orden fastnar i hennes inre,
varje stavelse är så tydlig,
men orden är omöjliga att uttala:

att hon vill,

hon vill se dig,
hon vill känna dig,
och hon vill leva dig,

Men rädslan kväver henne och orden från hennes hjärta får inte tillräcklig kraft för att nå fram till dig,
allt förblir osagt, 
och jag ser dig sakta gå ifrån mig. 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback