Är lite orolig...


...över min konsumtion av julpsalmer och det är inte ens december, jag är helt såld och går här hemma och skrålar i alldeles för höga tonarter ;-) 

Annars skriver jag nu min omteneta efter min vecka på "Teneriffa", det verkar överkomligt men det är alltid segt, en process, en jäkla förlossning att få fram 6 sidor text, tur att man ändå gillar att skriva. 
Försökte flörta med Andreas för att han skulle skriva mina diskussioner om flexibla anställningar och jag skulle få montera hydraulik och bli manligt skitig men herrn hade vissa invändningar :-P 

Livet pirrar lite i magen just nu, 
solen strålar in i mitt vardagsrum och får snön på balkongen att gnistra vackrare än vackrast, 
jag tar in och njuter, 
minns, 
längtar, 
och funderar. 

Vill inte se hela spelplanen och utan vill leva nu, bara just nu, i denna sekund, i denna mänskliga värme. 

Jag tänker inte vara orolig, det tjänar ingenting till,
vänder blicken mot solen och låter strålarna värma min rosiga kind,
och är här nu.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback