Blixtvisit i Stockholm...

Packade i all hast min väska på en kvart i torsdags och satte mig på bussen upp till vår vackra underbara huvudstad.
Kände mig i allra högsta grad levande och kände att Emma stod högst upp på priotitetslistan, vilket var helt rätt.
Hämtades av Johanna i fräsig sportbil nere vid stationen och vi fortsatte med middag av HÖG klass i trädgården. Efter prat, rabarberpaj och film däckade jag i soffan.
Fredagen spenderades med Helena och vi lunchade i det Sandbergska köket och körde update big time :-) Klart en av höjdpunkterna!
Daniel kom och plockade upp mig och vi körde vår sedvanliga Sollentuna Centrum runda med kebab innan det bar av till Täby där det bjöds på eftermiddagssol och ett glas vitt i värmen!
Kvällen bjöd på examensmottagning för Rebecka i Alpstugans trädgård, massa glada ansikten, kända och okända och många jag inte sett på länge :-)
Idag satte jag mig efter mysfrukost och röjning av lägenhet på bussen ner till linkan igen. Kändes sådär, ville egentligen inte åka hem...
Men när packningen blev hämtad av finbil och jag fick åka fram till cykeln, då var det ganska okej ;-) Och efter tre timmars prat, några tårar, skratt och värme på balkongen var det absolut värt det.
Vi styrde kosan över till andra lägenheten som håller på att plockas ihop successivt och jag handlade blodpudding och plockgodis, sen har det packats, pratats, lyssnats på Prosten och Arn innan herrn gav sig av när kvällen blev till natt.
Nu sitter jag här med balkongdörren öppen och ska snart sluta mina blå...
Var tar Hennes liv nästa vändning,
vart går vägen och är hon villig att gå?
JA!
Jag ber om tålamod över allt förstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback