När livet tar slut


Jag tog ditt liv inatt,

så enkelt och så lätt men med en besk eftersmak av smärta 

en makt en människa besitter men inte ska använda.


Nu finns du inte längre,

så lite som redan är så mycket måste dö 

jag vet hur du din lena hud skulle ha kännts mot mina fingertoppar,
hur mina läppar skulle ha lämnat avtryck mot din panna.


Men allt detta, 

denna död

för min frihet,
min vilja,
och min lust.


Bara jag,

kan inte se längre nu, förlåt mig

vill inte tänka på dig,
det som skulle ha funnits.


Men den natten bestämde hon sig,

hon ska aldrig säga att hon inte kan,
för hon besitter förmågan som är oändlig.





Kommentarer
Postat av: anna

anna anropar emma, genast!

2010-07-15 @ 13:38:49
URL: http://annacristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback