Vägval


Så gråter hon en skvätt,
för att hjärat är så mjukt,
 när hon läser om dom älskade barnen på http://masarinmamman.wordpress.com/ och http://www.hejaabbe.com/

Sen låter hon en tår trilla för att det är över nu,
nu måste hon vara stark,
så många farväl att ta,
så många beslut att följa.

Hon har ömkat sig så länge,
nu är det en fighter som som måste komma fram,
hon måste finnas där inne,
hon måste tro på det själv, 
fast jag vet.

Hon kommer bli arg,
se det som varit så suddigt,
det som förmörkade hennes blick.

Insikten smärtar,
hon var så nära att mista allt.

Förlåt henne,
hon har inte förstått,
och hon har inte sett,
hon kunde bara koncentrera sig på att andas.

Hon vet att hon var så nära att förlora de som varit närmast.

Allt detta har uppdagats denna vintermånad och hon låter det komma fram,
för det är över nu.

Nu måste hon bli stark,
och är man stark så måste man också vara snäll.

- jag ska försöka vara snäll och bättra mig.

Skivstången, hon kommer tillbaka nu :-)

 




Du vet det är ett vägval,
hennes val,
- mitt val.

- Och du snön smälter,
isen försvinner så sakteliga, 
snart värmer solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback