Skidåkning



Efter att ha kickat igång hjärnan med föreläsning om DNA och mutationer och pluggat med Jenny och Alexandra i Norpan några timmar bar det av hem igen.

Jag tror jag handlade av Sara som var med "mammas pojkar" men jag är inte säker...lite roligt var det iaf :-)

Väl hemma kom Andreas och två meter skidor och hämtade upp en trött Emma,
men efter kaffe och nödfil så gav vi oss iväg.

Dom skimmrande pjäxorna är invigda efter spännande skidåkning på Linköpings golfbana.
Kvällen bjöd på underbart fin solnedgång, dock inte med en vacker skog som siluett utan Ericssonhuset men vackert var det och vi stannade upp en stund för att njuta lite.
Andreas delade med sig av sina bästa tips och det går lite framåt...är inte lika harig och rädd längre och på onsdag får jag åka igen :-)

Efter dusch och upptining gav vi oss iväg till Josef och Knutte som planerade våfflor och det blev Ice Age 3 nedkrupen i soffan. 
Lovisa kom förbi och toppade med att va mest stelfrusen av oss alla. 
Kvällen spenderades i köket liggandes på en stol och tjitttjattande med Lovisa och Andreas, mycket trevlig sysselsättning.  



Nu är det sängen som gäller, spåret, labb och föreläsning väntar imorgon och så träning med finaste förståss :-)

-

Och nu är hon lite rädd, 
det kommer svindla,
 
- fast det går bra nu kompis, det går bra nu! 

Hon är nyfiken, 
hon njuter lite av smärtan, 
ja bara för att få vara kvar, för att få vara någon. 

Hon är där hon inte ska vara, 
för frågetecknen är så många, 
samtidigt som bokstäverna säger allt,
så definitivt och så svarta, 
så som din sanning är, 
fast du tror att hon inte vet, 
men hon vet. 
 
Den tystnad som ekar, 
är en sanning som du inte ska förstöra nu, 
och som hon bara ska acceptera utan att fråga varför, 
och den här gången, 
gör hon det?
 

 
 



Spelas dygnet runt just nu.

Godnatt från en Emma som inte kommer kunna röra sig imorgon ;-)


Kommentarer
Postat av: nisan

varför kan inte jag också lägga mig i tid???

2010-01-11 @ 23:25:27
Postat av: Anna

åh så glad jag blev att få höra din röst! Du är värdefull! kämpa på :)

2010-01-12 @ 15:09:50
URL: http://annacristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback