Men jag tänkte...



...

att jag börjar denna dag med en morgonpromenad (vilket numer har blivit en sån där bra rutin igen :-) men efter att ha prommat och dragit i amatörvikterna skulle jag cykla hem, men så lätt skulle det inte gå visade det sig, för Emma blir påkörd bakifrån av en cykel med en man på som inte pratade....

således fastnar jag med mitt cykelstyre i hans bakhjul och Emma släpas bokstavligen 10-20 m bakom mannens cykel med min cykel mellan benen. 
Vi lyckas stanna och jag försöker trassla mig ur och samtidigt meddela att jag har alla ben och armar i behåll, vilket inte verkar intressera herrn som bara vill cykla vidare, inser att han kanske inte kan svenska...och börjar hanka mig fram på engelska men han bara drar... 

Jag försöker återställa min cykel som hade en sadel åt fel håll och ett cykelllås som också gjort en 360.  

Men är det inte komiskt, det har verkligen varit skithalt och moddigt i omgångar men jag har lyckats hålla mig på benen och så går man och blir påkörd bakifrån :-P 

Jag klarade mig ganska bra med lite blåmärken och jag menar min ena skinka som uppenbarligen lyckades vrida om sadeln 180 grader var ju redan bortdomnad efter gårdagens pulkaåkning med cellgruppen i Vallabackarna :D 

Nu tentaladdar jag med Sven Ingvars och Siw Malmqvist, ikväll blir det tentamiddag och jag lämnar lärarprogrammet :-) 

Det är spännande, men lite läskigt! 

- för det var i vår ungdoms fagraste vår, man hade gått och läst och man var sjutton år! 

Solen skiner nästan och jag börjar seriöst fundera på om jag har nåt allvarligt fel på min musiksmak :-P Tur att man är i gott sällskap!  ;-)
 


Kommentarer
Postat av: Anna

haha åh emma. du är ju så söt! stackars rumpa!

2010-01-21 @ 17:30:57
URL: http://annacristina.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Det är din lott i livet att "fastna" i cyklar när du ramlar ... men vilken dumgubbe som inte ens kollar att du är ok! Ta hand om rumpan!

Kram J&Ben

2010-01-25 @ 13:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback