Nisan kom...


...och levererade en fantastisk helg.

Vi började med inflyttningsfest i 50/60-talsstil och vilken kväll det blev, många guldsjälar som bidrog där :-)




Finaste värmer hjärtat

           

Det blev en hel massa dans




              







Sa vi att det blev en legendarisk kväll MED flygpotatisrace på köksgolvet



Och guran...



En fin fin kväll blev det, javisst!

Lördagen tillbringade vi i ett höstigt eklandskap,
sedan brödbak hemma hos Andreas och sova sött i soffan.

En bra helg!

~

Det ekar inuti mig,
ett rop med resonans i ett tomt inre,
distansen går att ta på,
det är min sorg,
för du är så långt bort,
du som borde vara mig närmst.  

Finns ens viljan?
Jag hör den inte,
den finns inte i din röst  
känner mig besegrad,
när jag hör uppgivenheten.

För när gled du mig ur händerna?
När förlorade du ditt liv?

När tappade vi taget?
Hur ska vi någonsin hitta tillbaka?

För jag vill aldrig bli som du.
-
Är så fruktansvärt avundsjuk på er fina fasad,
jag vill äga den en liten stund,
låtsas att jag också har,
det som ni har.

 Låt mig få låna ditt liv bara för en stund,


för sanningen är den du ser, 
 jag håller krampaktigt i det som är du,
såg en skymt,
en strimma av det jag aldrig haft, 
men jag måste släppa, 
man kan inte äga. 

Låter orden smeka läpparna, 
sjunger det mitt hjärta längtar efter, 
törstar.
  
Sträcker handen mot dig,
grip tag,
fyll mig,
det som är tomt,

andas din värme i mitt liv.

~



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback