Ledig eftermiddag


Kenwood, Elin och Emma gjorde ett toppenjobb!

Efter en förmiddag i labbrock igen, skapandes moln i PET-flaskor, vulkaner och annat skojsigt,
 (ja även om andra gruppen fick alla coola experiment)
hade jag och Elin labb här hemma.
 
Jag bakade havrekakor och Emma B.s goda bröd i min egen russintappning.
Sen kom Elin och bakade grahamsbullar med mig.
Att jag brände ena plåten och att havrekakorna flöt ut som värsta koblafforna, ja det struntar vi i.
Vi bakade ju iallafall!  



Vi har bakat bröd (Ja det är ett bröd vi håller i :-P)



Elin i 50-talsförkläde och Kenwood på diskbänken!



Efter bakningen blev det plugg på balkongen med te och kakor, fint!

Jag susade iväg till träningen och ramlade in hos Sala för kvällsfika, trevligt det med.

Så går en dag och kommer aldrig mer...!



~
Fick verkligen inget sagt idag,
jag hade tre saker på mitt hjärta,
inget lät jag komma ut,
det ligger fortfarande kvar där och väntar.

Så enkelt men så svårt,
vill så gärna kunna jag också,
men det är en kamp.
 
För jag vet att jag är värd det,
jag ger och jag borde få,
men jag kan inte,

bara öppna och säga som det är,
jag är beroende, 
jag behöver,
jag skulle vilja,
men då är det jag, jag, jag och allt försvinner.

Det är inte så viktigt, 
faktiskt, 
men samtidigt kan det vara avgörande, 
fast bara för mig, 
bara för mig. 
~

Vill bli fri,
enda tanken just nu, 
men vad är frihet? 

En tanke växer,
är det dags att åka nu?
Dags att dra,
fortsätta,
på min väg.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback