Jag är en Skrutt!


Har ätit helgfrukost, A-fil med svartvinbärssmak och nu är jag inne på andra koppen kaffe.
Scrollar lite bloggar, har slängt in en tvätt och väntar på energi att klä på mig.

Jag är bitter, ledsen och ganska uppgiven och tänker fan.

Vill inte tänka fan,
men åkte som en magnet tillbaka till ruta ett och jag blir stum.

Varför varför varför....det suger sååå hårt,
och jag förstår faktiskt inte,
nej det gör jag inte,

någonting växer inuti mig och jag är så arg.

Det var inte såhär det skulle bli,

om jag ska förklara mitt inre med en bild så tänk hur du tar sand i handen på en strand och låter den silas genom fingrarna, försök sedan samla ihop alla små små sandkorn igen och försök stoppa sanden men den rinner bara igenom....

Nyhetsmorgon pratar om Sydafrika,
och jag vill bara fly. NU!

Okej dagens dos av attack...

Igår bjöd dagen på mycket fixande med lägenheten,
spikade fast kablar längs listerna och planterade om växter.

Kvällen bjöd på en kväll i kyrkan med nya bekantskaper,
intressanta vinklingar och kaffe.

Korsordsmarathon på Salas vardagsrumsgolv och väldigt intressanta genusdiskussioner.

Nu ska jag pallra mig ur soffan och ta mig ut i regnet och promma med Evelina :-)

Sen kanske det blir fika på stan, systemet och tentakravall ikväll.

Men det bästa den här helgen är nog ändå korvgrillningen i ett regningt eklandskap som väntas imorgon, den ser jag fram emot och en kväll i soffan!

Skönt att man lever här och nu :-P

Skrutt är var jag är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback