Jobbigt


Ligger invirad i två filtar i soffan,
tända ljus, 
och Ernst på tv.
 
Envis förkylning botas med sömn och mängder av the,
ohälsosamma (?) mängder vätska och sömn,
hur kan man sova så mycket? 

Ska pallra mig iväg till skolan imorgon, 
mitt kära Linköpings Universitet, 
inget Norrköping,

SAKNAR PLUGGANDET HÄR, 
så är det bara. (punkt) 

Och så var det här med drömmarna:

Resandet: Ge mig Afrika....nu! 

Märkandet: Min mening och för evigt.

Behöver lite hjälp med tillfrisknandet,
lite bönekraft för att få bli frisk tills på fredag. 

Ska krypa ner i sängen nu, 
saknar sig så sjukt mycket.


Kram och godnatt! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Här får du en morgonbön från mig

-Käre du store, slösa inte bort Emmas positiva energi med att ha henne sängliggande och förkyld...igen. Det är förspilld tid. Hon behövs här ute i världen! Inte under täcket! Tack!



Så ett kureringstips. Koka en liter vatten med en bit ingefära i. Cirka 1½-2 cm eller efter smak. När det har kokat klart pressa i citron. Drick varmt och även kallt.

Kram och ha en bra dag!

Ewa

2009-10-13 @ 07:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback