Värm mitt hjärta i din hand


Du är mitt hopp,
all min längtan sätter jag till dig,
jag förtröstar på dig,
jag ber,
svik mig inte,
bär mig, 
låt inte mina fiender vinna och triumfera sin kraft.  

Befäst sanningen;
den som hoppas på dig blir aldrig sviken,
den som tror ska inte stå tomhänt.
 
Mitt hopp,
min vän, 
det är allt jag har.

Så lär mig dina vägar,
låt mig se dina stigar, 
led mig i din sanning.
 
Du som möter när jag tillåter, 
du som andas din kärlek i ett kallt inre, 
när jag öppnar mitt hjärta. 

Ständigt hoppas jag på dig.

Värm mitt hjärta,
tina det i din hand,
 och forma mig i kärlek, 
för du är stor, 
så stor i ödmjukhet. 
 
 


Psalm 25:1-10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback