Ännu en...



...ledig dag,
   började med en förmiddagspromenad i skogen, 
   badade och chillade hemma,
   ingen ro alls...är le på att va ledig, 
   råkade elda lite scones i mikron,
   det luktar apa i min lägenhet :-P  

Cyklad över till Elin och Joel som opponerade rapport,
Joel var en ängel och ritade bönderna Björn och Bengt till redovinsingen på torsdag!
En kaffe senare bar det av till campus för att hämta ut lite böcker och fika med Eve, 

Finkaffe, 
finsmörgås med brie och salami, 
finprat ;-)

Fortsatte min kväll på tjejjoursmöte, 
kända och okända ansikten, 
lite mer att göra :-) 

Ramlade in för en Erik och Andreaskaka och lite sällskap innan cyklen fick styras hemåt i en ganska så kall och fuktig linköpingsnatt! 

Nu är jag inte trött... :-P 


Såhär KAN det se ut när Joel och Elin har sina mest kreativa stunder ;-)

~

Allt faller med orden

Hör min egen röst, 
andetagen smeker lätt din kind, 
fingrar som vant leker över ditt bröst,
letar sig neråt och landar.

Hör dina ord, 
men ingenting sägs, 
för vi vet,
att allt faller med orden

Vi berör,
varandra?  

Rör vid dig och mig.

Ett klingande skratt som förlorade sin kraft,
när orden fick mening, 
en avisande hand, 
och du hör plötsligt tystnaden eka. 

Jag hör min egen röst, 
hör din röst, 
hör hennes röst, 

hennes skratt som genomljuder allt.  

Besitter inte kraft att förändra någonting, 
så jag reser mig med all min längtan från din sida, 
och går mot framtiden.

Stark? 

~
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback