Frukost på...


..balkongen i November hör kanske inte till vanligheterna men det var precis vad denna förmiddag bjöd på.

Strålande sol och varmt i hörnet på balkongen.




Men lite snopet var det eftersom jag laddat hela veckan efter att få städa lägenheten och i smyg adventspynta eftersom jag åker bort på fredag.
Och det mörker som varit den här veckan lockar verkligen till julkänsla.
Jag tog iallafall tag i städandet och jag fixade badkaret, sjukt stolt är jag! Nu behöver jag inte ha simbassäng längre på golvet :-) 
Och utemöblerna fick efter frukosten flytta upp på vinden.  

Adventsljustake, ängel och mossan åkte också fram.
Och självklart fynden från rensningen på landet. Fick hejda mig så jag inte skenade iväg och slängde upp alla tomtar också :-P
Nu kan adventstiden börja och jag längtar efter julsånger och glögg, pepparkakor och brie!

Andreas kikade in på eftermiddagen och hittade en ganska trött Emma i badrummet, han fick sällskapa med mig medans jag satte på mig ett ansikte och lite kläder.
Sen cyklade vi ner till stan för lördagsfika på Espresso House med Elin och Lovisa.
Där drack vi kaffe, åt gott och pratade bort några timmar medens mörkret la sig utanför.

Kvällen bjöd på pizza bakad av Josef och Transformers tvåan på TV.

Trodde inte att det skulle kännas så starkt,
men visshet är bättre än ovisshet,
förstår att jag inte är stark,
är stark i min ensamhet med min distans,
men svag i din närhet,
jag bär på mina hemligheter och du kan inget se,
och jag vill tro att det är bäst så,
men du vet att jag tvivlar,
för du bleknar så långsamt.



Gårdagskvällen blev jättelyckad :-)

Att gå på HG.s toalett med två stora kartonger, en Emma och en Elin höll på att sluta i skrattkramp, okända ansikten från en gammal orkester, platt fall i trappor och okända män i nattens mörker som ropar ens namn ;-) Vilken kväll och visst har jag saknat Linköpings nattliga äventyr!



Elin och Emma håller på att kissa på sig på toaletten :D




Elin tar ut pengar i sitt rymdskepp




Elin har knölat ner sig!



Skrattkaos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback