Då när blir om och om blir varför...


Jag vill berätta för dig om all hennes potencial
om alla hennes drömmar
om den kraft som fyller hennes händer

men framförallt vill jag berätta om den oändliga kärlek som väntar och växer inuti henne
som väntar på dig:

för allt har hon att ge

och du är hennes mål
  för hon viskar ditt namn i skydd av nattens mörker
jag ser henne inte
 men jag hör hennes läppar forma ordet.

Hon vet vad hon har att ge
och det lockar känslan att bli till handling
för när längtan trycker på finns ingen återvändo
då blir hon stark

för all hennes potencial
den som du så länge sett
 genom slöjor av dimma
den finns där för dig att ta del av.

Så när du sitter här
framför mig
jag ser in i din osäkerhet som speglas i dina ögon
med en bottenlös grund i rädsla
förödande rädsla 

så ser jag att du älskar henne lika oändligt som jag.

Hon är din, min vän
älskade vän
hon är din

så ta in sanningen:

- för när, när blir om och om blir varför,
då är det redan försent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback