Mod att bli fri


Du kryper in under huden på mig,
gör mig livrädd,

denna ständiga rädsla,
rädd för känslan,
rädd för att tappa kontrollen.

Jag måste.

Väntan,
tålamod,
insikt.
 
Det finns inget att förlora eller vinna,
det handlar om att leva.

Våga känna.

För du lägger dig som bomull under min hud,
skyddar mig och gör mig varm,
jag behöver inte vara rädd,
men jag är det.

Kontroll.

Ska försöka släppa och våga,

befria mig från rädslan och ge mig mod,

mod att bli fri.





Plockade vårens kanske sista vitsippor imorse.



Kommentarer
Postat av: Simon

Vacker bild och en vers-skrivning som gav gensvar i mig.. Jag måste hitta mod så jag kan bli fri..

2009-05-22 @ 00:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback