Förtröstan i praktiken


Känner en lycka svår att beskriva,
en lycka som hänger i en tunn sytråd,
men samtidigt är förankarad i det mest solida berg.

Klamrar mig fast,
men släpper.

Självständig?

Kryper tillbaka.

Beroende!

Förtröstan i praktiken,
förströstan dragen till sin spets:

Lägga bort jämförelsen, kampen och självständigheten?
Ni som är mina skydd, 
min tillflykt.  

Jag hör din röst,
så klar och varm,
den säger:

Ja min älskade,
ja, släpp taget.

Jag måste låta dig få komma in under trots att det gör ont,
inte om,
utan när,
när det värker.




För det kommer det göra.

Insatsen är svindlande hög.

Förtröstan i praktiken, 

att våga,
våga släppa taget.
 



Gran Canaria April 2007

Du finns där ute,
jag vet,
du finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback