Värme


...det är varmt ute, solen skiner och jag har varit ute och sprungit efter att ha sovit ikapp några timmar. Jobba natt och ha trevligt besök är inte det bästa förutsättningarna för att få sova ;-)
Men nu har jag sovit, solat lite och läst på gräsmattan, det är någon som viskar att det är sommar, och det är det. 

Det kändes igår så tydligt, 
med lite picnic, 
en filt, 
solnedgång  och kvällsbad,
det är sommar,
i sin enkelhet.
i sin storhet.

~


Hur ska jag,
bara jag,
klara av?

Våga,
jag ber,
ta allt,
ta mitt allt.

Jag vill vila i min tro,
hjälp min otro,
beskydda det som är skört,
allt.

Minns,
och vill fly,
men det läker,
det gör det,
och jag tror,
tror på dig.

Tror att du läker,
att du helar,
och att du ser.

En liten stund med dig,
en evighet,
håll mig,
värm mig,

för själv är jag så liten.

Du är stor,
och du är mitt hopp, 
mitt i min trasighet. 

 



Dags att cykla till jobbet.

Sista natten på ett tag,
tacksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback