Just nu...


Det är så mycket nu,
samtidigt som allt är sommar till hundra procent och jag njuter,
för det är så vackert.

Jobbade i lördags och det var sjukt segt,
kastade mig iväg till Edsviken och Rebecka,
vi handlade massa gott och släpade oss ner till vattnet och pratade i timmar,
och åt :-P

På cykeln hem den kvällen doftade det sommar,
det doftade som då,
för länge sedan,
när min själ längtade efter dig.

Landade hemma hos Helena,
Helena den vackra som satt i kvällssolen med gitarren och thekoppen på gräsmattan,
Emma sjönk ner i en solstol,
fick en Baileys i handen och solen gick ner i horisonten.

Ledig söndag bjöd på springtur i värmen,
knät håller, 
och jag blir glad.

Eftermiddagen tillbringades i Johanna och Lasses trädgård,
vi invigde poolen,
åt gott,
drack gott,
och skrattade,
allihopa,
Vi.

Idag,
morgonpromenad med Malin längs Sollentunaholm och Norrviken,
frukost och kaffe tillsammans på altanen i solen,
fint med så vackert sällskap på morgonen,
ordväxling,
gemenskap,
framåt.

Bad tillsammans med Cattis och Hedda väntar och en kväll på stan med Johanna. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback