Kejs

Nu städar dom cafét mitt över, det är stägningsdags och jag får snart tillbaka mitt privatliv i min lägenhet igen.
Jag jobbar sporadiskt med kejset (caset, snott kejset av Bea, jag gillade det skarpt :-)
Botade baksmällan som kom som ett brev på posten imorse med ett spinningpass.
Jag har börjat spinna och det är himla kul. Det är jag och alla cykelnördar med cykelbyxor och sponsrade tischor och dom där skorna som man bara klickar fast, jag har min avanliga gympisar som jag måste spänna fast.

Igår blev det middag hos Elin, lithells varmkorv och mackisar med vitt vin till, ej att förglömma majsen :-) Efter en whiskey on the rocks med mer rocks än whiskey drog vi oss bort till Ryd för att möta upp Joel och vi fortsatte till Tim och Andreas där vi kikade på lets dance.

HG nästa och det blev ett antal cider eftersom jag och Elin storshoppade under sista minuten på happy hour.

Och självklart jobbade jag fört,
självklart snärjde jag in mig,
självklart blev jag arg,
för ett litet ord,
och alla ord som inte skrevs.

Bilderna slog mot mig när jag vaknade.
Gemenskapen,
det som var,
var,
min hamn, min frihet, 
men samtidigt mitt fängelse.

Och vad hade jag kvar?
Inte ens det som jag inte vill ha. 

Ja men så är det och jag hoppas bara att det blir mindre av det. 

Såg att friskis har vandringar under hösten, lätt något som jag tänker hänga på :-) 

Ikväll blir det mys i soffan och film för hela slanten. Ladda lite inför tentaveckan och flytt som närmar sig. Jag har varit och handlat mat och ska ha en lördagsmyskväll.

Säger hej då med vår partylåt nummer ett: Hon är förälskad i lärarn, dock på norska men det gör den ett strå vassare ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback