Åter igen...


En liten glimt från helgen i Sälen som bjöd på underbart vackert väder och fin skidåkning!


Annars så har veckan bestått av av grupparbete, tidiga morgonpromenader med Elin :-)




Joel grupparbetar :-)


Elins cykel vill inte leva längre, Elin släpar sin cykel ill cykelfarbrorn i Ryd


Lovisa och Emma producerar text till grupparbetet!


Kravallförberedelser, spa-kväll, gardell, rödvin och kycklinfrikasée


Och vi firade våran nya lägenhet med skumpa!


Kapitulera

Och jag måste bara ge upp,
men det var ju inte såhär det skulle bli.
Inte alls,
inte på något vis.


Och hur kan det göra ont,
något som inte ens har funnit.
Någon som jag inte ens känner.


Men det värker.


Och den inneboende paniken visar sitt rätta ansikte,
och jag gömmer mig.


Varför denna reaktion?
Vad är början och vad är slutet på detta?
Vad är grunden och orsaken.
Varför känns det,
varför vågar jag inte?
Varför tävlar jag?


Svara mig!


Besitter inga svar.


men en sak är säker och det är att det inte handlar om dig,
det här är djupare,
längre,
bredare,
och så mycket större än du.
 

Du känner mig inte,
 fast du tror det
och du vill inte lära känna mig, 
du vill inte se mig för den jag är, 
fastän du tror det, 
jag ser det i dina ögon.  




Kommentarer
Postat av: Vickan

Hej! Vad kul att du skrev en kommentar i min blogg, för nu hittade jag ju hit =) Tackar för det!

2009-02-07 @ 16:14:54
URL: http://wickit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback