Förvandlingen


Så gnistrande nära,
underbar värme från den kärleksfulla hand som kan sin väg, 
de båda lyssnar och pratar i en växelvis dans.

Så nära mellan de olika ytterligheterna,
sorg - glädje, 
en omaka duett delar en kopp kaffe,
två människor delar sitt rätta element.

Så nära ännu en gång,
en rörelse med känslan av en ny framtid. 

En känsla som delas, 
klädes i ord och förlorar sin styrka, 
en kamp mot viljan framförd av visheten vinner sin triumf. 
 
~

För,

   "kärleken ställer sällan några frågor, 
    för om vi börjar fundera blir vi rädda. 

    Det är en oförklarlig rädsla. 
    Därför frågar man inte - man gör. 
   
    Man tar risken". 
    
    - vid floden Piedra satte jag min ned och grät
 
och så talar också dina osagda ord,
jag hör dem så klart och tydligt
knivskarp är din röst och jag behöver det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback