Önskar...


...att det ledsna inte skulle göra så ont, 
  
önskar att det fick släppa,
så jag kunde få höra din röst lite högre,

du viskar,

men jag hör dig inte,

eller vill jag inte?

Vill kanske inte höra och acceptera det du säger,
fast jag vet att du har helt rätt.

Borde vara tacksam,
jag är tacksam,
men det värker,

och jag ber,
ta bort denna växtvärk,
låt mig få se längre,
ge mig perspektivet.

För du går framför,
du går bakom,

- du omsluter mig,
  för det gör du väl?

Tvivel,
får mig att ödmjukt falla ner på knä.

Din röst var trött,
och du har nog visat mig en sanning,
pusselbitarna har fallit på plats,
fast jag vill inte se motivet som det resulterade i. 

Ge mig mod att våga se, 
styrka att hantera, 
och vilja att gå vidare.  

Lägger all min vilja i dina händer,
befria mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback