Ord

Ord från springturen Rydsspåret efter praktiken:






Du är nära mig,
allt närmre kommer du,
 
en evighet tills du är hos mig.

Vill röra vid dig,
bara en lätt smekning på din hud,
just där,
ja där din hud spänns ut av dina muskler och fräknarna letat sig fram på din arm,
små, små ljusa hårstrån rör sig av mina andetag,

du tittar lite på mig,
sådär under luggen,
 
ögon som letar och söker,

Du sluter upp bakom mig,
känner din värme mot min kropp fast du knappt är nära,
jag backar bakåt och sluts in i din närhet,
trots att du inte ens rör mig,

tillsammans.

Men du kommer alltid tillbaka,
plötsligt står du där,
du som inte längre finns,
du blir plötsligt verklig,
bara några ord och du finns.

Återvändsgränd.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback