Min dag i Blekinge...


..som några vet så är jag ju i Blekinge den här helgen...hmm eller hur var det nu :-P

Min nödlögn för att få ledigt den här torsdagen blev kanske lite väl stor pga. väldigt omtänksamma och nyfikna mentorer.

Min mentor på Vfu:n är ledig idag och jag har fått mina bedömningar och allt är klart så jagh kände kanske att jag också kunde få vara ledig idag. Detta var dock inget som personalen på skolan reflekterade över. Därför tog Emma tag i saken och spelade ett litet fult spel...
Emma modifierar sanningen om hennes valborgsfirande...säger att hon ska resa bort redan igårkväll...hmmm vart, ja till landet såklart, men det kändes ju lite futtigt att begära ledigt för att åka ut till St:Annas skärgård 45 minuter bort, så när jag redan fått ledigt för att jag ska åka "bort" så frågar min mentor vart landet ligger...och Emma drar till med hmm Blekinge. Sen fick jag dikta ihop värsta lögnen om hur vi hade släkt och massa annat nere i blekinge.

Vilken soppa det blev. Men ledig blev jag och skönt har jag haft det...

kurslitteraturläsning i solen,

har haft en lugn morgon med bakning till kvällens middag i Sala,

joggintur i spåret, det är så vackert så jag vill bara gråta när jag springer,

och nu är det flytthjälp som gäller, Emma, Andreas och Klas ska köra grejor.... :D

Sen är det Valborg!!!!

- Vintern rasat....!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback