I drömmen är du så nära



Du är så vacker när du tittar på mig,
ser in i dina tankar,
vill stanna.

Finaste.

Känner dig inte,
vet knappt vem du är,
men du är mig så nära.

Söker du så söker jag.


 
Jag har säkert fel,
det är en chansning,

en chansning, 
och en önskan om liv,
liv och rörelse. 

Uttalas förändring 




-Jag ska bara leka lite,
 väntar du på mig? 

 För jag kommer stå där och be på mina bara knän.


 Jag väntar ju på dig, 
 ser du mig inte? 

 Hör du mig inte? 
 jag ropar ditt namn, 
 fast jag inte vet vad du heter, 
 så ropar jag. 
 
 Ropar på dig,
 skriker ditt namn högt i drömmen, 
 famlar, 
 men gör inte rätt.   

 
I drömmen är du nära men du bleknar när drömmen flyr bort.

~

Jag ger mig nu,
har bara mig själv att skylla,
om man ens kan säga så,

alla steg är framsteg,



vi går aldrig bakåt,
färdriktning:
framåt,
även om det inte känns så.



det handlar bara om mig,
det är jag glad för.



Skön helg,
fin helg,
påfyllnad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback