Charlies Änglar

Igår var det sittning. Temat var Superhjältar. 
Jag, Jossan och Elin var Chariles Änglar, Vi blev Ruffs änglar :-) Vi var snyggast och höll hela Linköping i våra händer. Vi gled in på höga klackar under sista tävlingsgrenen och tog Sailor Moon och ägde på charader. 
Slitna var vi nog alla efter en vecka ute på praktik, det blev en ganska blöt kväll. 

Träffade henne, plötsligt stod hon bara där. För många gånger för att bara vara en slump. Äntligen så fick jag ta ett steg till, framåt den här gången.

Mycket dans, ett blått knä efter att Emma gled i något som troligtvis var öl och ramlade på dansgolvet, jag var inte den enda! 
 
Kvällen slutade i bergochdalbana och jag söker den där känslan. Av att finnas här och nu men hittar den inte. Letar och söker så intensivt att jag kapitulerar. Och självklart föll jag. Min mörka sida tar över i takt med att alkoholen ökar. Men jag fick tanka med kram och varm hand på ryggen. Och idag står jag själv. 

Idag har jag botat baksmälla och bara varit med mig själv. Gick på ett pass på friskis på eftermiddagen och sen har jag bara legat med tända ljus under mitt duntäcke i soffan och kikat på Jossans filmer. Jag är nöjd. 

Imorgon blir det frukost på hotell :-) Spännande men lite läskigt. 

 




Jag bad aldrig om det,
jag frågade aldrig om lov.
Jag spelar efter mitt eget manus. 
Ett manus som leder dit jag inte vill hamna,
där jag har varit. 

Och jag ber, skriv om mina ord. 
Älskade du, 
ändra mitt manus. 
Kom in i mitt liv och ändra framtiden. 

För själv,
orkar jag inte.
Jag är kraftlös inför makten som känslan besitter. 

Och när gränserna suddas ut då slår du till med full kraft 
och jag faller. 
Och du vet att jag faller.
Du vet precis var du ska sätta stöten.
Faller handlöst bakåt, 
långsamt men djupt. 

Det är ingen annan vaken, 
jag är ensam med världen. 
Och mitt hjärta glöder. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback