nya kastanjer i mitt fönster



Idag visade sig Linköping från sin bästa sida! Efter att ha besökt Hemköp och Bibilioteket (och lånat en himla bra bok) gick jag ner till Stångån (mitt andra hem) och la mig under ett träd och läste "Så duktig och så ung" i solen!

En känsla av att ha hela världen i min hand, det är ju faktiskt jag som bestämmer.
Vem är det som har ansvar?
Jag.
Jag tog mig hit.
Bröt precis där jag skulle.
Helt rätt.
Men,
Känslan i magen säger:
- Emma, tänk lite längre!
- Lyssna på mig.
- Framförallt var inte rädd.
VÅGA

Våga känna efter och iallafall tänka tanken.
 


Fick sällskap. Jag låg med huvudet på väskan, den satte sig precis bredvid mitt öra.

Nu på eftermiddagen blev det spontanmiddag hos Jossan. Mys det är att bo så nära att det bara är att springa över. Stuvade makaroner och köttbullar :-) Och äppelkaka!
Behöver jag tala om att Emmas kärlekshandtag har expanderat efter dessa orgier i söta saker. Men jag får lyssna på Men Björn gjorde klart för mig, Eve och Clara igår att kvinnor ska vara rinda om baken, jag tar till mig det ;-)

Sen mötte jag upp Lovisa och vi gick till Johanneskyrkan på gudstjänst. Och jag gillar det, ja det gör jag. Det passar mig och jag trivs, trots att jag inte känner nån. Det är bara en känsla! :-)
Och vad trevligt det var att prata med Lovisa lite mer än bara i skolan. Hoppas på en fika snart!

Och nu ikväll skulle jag kika på film men jag vet inte, jag tror jag kryper ner i soffan med täcket och kikar på mina vaniljljus istället och läser lite. Njuter lite av att ha hela mitt liv i min hand!

På torsdag blir det antagligen Mamma och Pappa för hela slanten! Skogen, kanske svamp och lingonsylt.
Men innan dess Ellenrekrytering, semenarium, föreläsning och träning!

En ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback