This too shall pass

Sov alldeles för lite i natt, får betala tillbaka för det nu, är så trött så jag bara sitter och gör ingenting och tycker att hela världen är emot mig. Känner mig hemsk. 
Träffade samtalsledarna för tjejgruppen igår över några glas vin. Det ska bli grymt intressant och min samtalskollega är kanon! 
Jag känner mig taggad och lite rädd men det är väl en ganska bra blandning. 
Ramlade in hos Elin på kvällen och sov hos henne, men med allt för många tankar i huvudet var det svårt att sova. 

Och idag, 
en kanonförmiddag hemma hos Joel med gruppen. Stor soffa, kaffe och bulla och massor av prat och diskussion om etnicitet, våld och genus. Intressant. Men ungefär där tog Emmas energi slut.

Jag reproudcerar mig själv och mitt beteende, 
vet inte hur jag ska bryta eller om jag vill, 
kanske. 

Författar inuti mitt huvud, 
skriver sida efter sida. 
Fyller med ord, 
fyller med sanning 
och med lögn. 

Formar ord av vilja
och utav lust.

Jag vill att du ska välja, 
jag vill att min tanke ska bli uppfylld, 
utan min hjälp. 

En kaffe och mammas bullar och en dusch sen ska jag cykla till campus och så får jag se vad kvällen bjuder på. 
Jag har en Joelfilm som ligger och väntar men jag tackar inte nej till sällskap.

Imorgon kommer kakorna ner! <3

Over and out från en trött Emma


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback