Emma blir upprörd...

....sitter med min kaffekopp och gröttallrik i soffan och kikar på nyhetsmorgon. Det är lokala nyheter från Östergötland och nyhetsankaret berättar om ett försök till våldtäkt i Söderköping inatt. Han beskriver händelseförloppet, han slog ner henne och drog in henne på en gård, då hon skrek på hjälp blev han rädd och stack.
Men då kommer slutkommentaren av nyhetsankaret, - Polisen letar nu efter spår och gärningsmannen bla bla...kvinnan beskrivs som Lång och blond? Stop, Hej vad hände här? Vad hade hennes utseende med saken att göra? 
Jag hoppas bara att jag hörde fel....att det var gärningsmannen som var lång och blond...! 

Efter Elins och min tur på HM igår när kassörskan står med en Mamma som köpt tiotals byxor till sin lille son och säger högt och ljudligt över hela butiken att - Ja killar leker ju mer vilt än vad flickor gör, det sliter ju så på byxorna....! 
Jag vänder mig om mot Elin i Slowmotion och säger - ELIN! Hörde du det där? 
A men vad är det för stil...

Reklamen igårkväll när vi låg och bara lökade i soffan hela kvällen är ju lika hemsk....Det är fruktansvärt! 

Jag är skadad av min utbildning! 
 

Kommentarer
Postat av: erik

men sen är det skillnad på vad vi vill leva efter och hur samhället är just nu. tyvärr ser det kanske ut just såhär i sverige idag. killar leker våldsamare och har skitigare byxor än tjejer.

det är synd att säga att det inte är någon skillnad på könen (för det tror jag det är, och inte bara fysiskt), men det viktiga är att man ska få samma chans...

2008-09-03 @ 13:19:20
Postat av: Ewa

Redan skadad av utbildningen?! ;)



Du har vidöppna ögon och öron tjejen, det kommer mera!!

Kramar

2008-09-03 @ 13:32:56
URL: http://detstoraidetlilla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback