Föreläsningstankar

Resultatet av en förälsning om att lära till Lärare:

Personlig Kompetens:

Emma,
vara sig själv.
Vara Emma.
Räcker det?
Vem är Emma?
Tala gärna om och belys vem hon är.
Emma vem är du?
Värdering eller handling?
Emma i värdering, är hon samma som Emma i handling? 
Emma som ledare? 
En ledare som stöttar, coachar och lär ut? 


Räcker Emma? 


Komplext




Morgonpromenad längs Stångån, det är kallt nu och asfalten har blivit isig. Byter sida och går där det är grus. En handling ett medvetet val. Borde välja just nu. borde ta ett beslut men jag njuter lite till och bjuder upp till ännu en dans. För hur vackert är det inte, balansgången. Små små hårstrån som möts, i en lätt smekning lätt som en vindpust. Men jag känner, jag känner allt. 

Jag kikar in i ditt liv,
smygtittar bakom gardinen,
du vet om det men jag tror att jag är osynlig.
En historia men ingen framtid. 
En resumé. 
För nu vågar jag titta, 
jag orkar se. 
På distans.


En helg på landet med familjen :-) 

Föreläsningar, bara två idag :-P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback