Utbildning

Igår var jag på utbildning i Norrköping. Ellen hade samtalsledareutbildning och jag får vara med på ett litet hörn ;-) Trots att jag redan har min grupp.
Det var en givande dag. Nya människor och jag smög omkring i mina nya mjukisbyxorjeans, jag känner mig som en clown i dessa fluffbyxor men ack vad sköna dom är.

Mycket lekar blev det och genusföreläsning med Lotta Borg. Besitter numera många fler kunskaper om Rädda barnen än vad jag hade innan och om barnkonventionen.

Just nu  är det tenta-period och för oss nya ettor bidrar detta till fetångest. Vi har en hemtenta som egentligen inte skulle orsaka så mycket problem OM inte det finns hur mycket som helst att skriva om och vi har bara åtta sidor på oss med 1,5 punkters radavstånd och det är fyra ämnen. Alltså två sidor per ämne. Just nu förkortar jag allt så mycket så jag inte ens får ihop två sidor. Det är en helvetisk process men snart ser vi väl ljuset i slutet av tunneln och det blir "tentan är klar fest"

Igår kom jag hem och satte mig och skrev efter utbildningen. Det började med att jag åt upp resterna av efterrätten, chokladmascarponen :-) från i fredags. Jag skrev liite liiite mer ångest över att etnicitet är så jäkla komplicerat och hur ska komprimera ihop det på ca en halv A4. Bröt ihop när jag läste vad Elin skrivit i sin tenta och tyckte min sög. Kom på att jag inte käkat så då blev det lax med bönsallad :-) Elins kokbok är kanonbra! Pettson och findus gjorde mig sällskap och sen tror jag faktiskt jag skrev lite. 
Men det är så tröögt! 

Terapipratade med Elin och bestämde träning ikväll och sen gemensamt plugg av Hitlerkaraktär för att följa vårat schema. 

Ja idag är det också utbildning och jag ska snart springa ner till bilen som väntar eftersom två guldsjälar åker bil till Norrköping. Idag blir det föreläsning om sex och hur man pratar med barn och ungdomar. Spännande! 

Sen ikväll blir det tentaskrivning om genus och klass. 

Stor Puss!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback