Ellen Dellen

så nu var det gjort, första Ellenträffen är avklarad och WOW säger jag. Det här kommer bli så givande och så spännande!
Det går ju bara inte att fatta vad som döljer sig bakom fasaderna, bakom en snelugg ner för ögonen, bakom ett glittrande leende.

När vi hade känt på varandra lite så kom vi in på gruppkontraktet. Vi diskuterade hur gruppen skulle fungera och hur vi skulle respektera varandra. Där för några minuter suddades alla gränser ut och vi var lika, ljusen fladdrade, musiken i bakgrunden och vi var överens, respekten ska stå först, lämna fördomarna utanför dörren och lyssna.
Det var en sån känsla.

I slutet öppnade sig nästan alla och tjejerna diskuterade själva och jag och H satt bara och gapade. Händer det här?
Åh om vi bara kunde få ha en värld där allt detta kunde få visas i vardagen.

Sista rundan vi körde sa majoriteten av tjejerna att dom var förvånade att dom hade öppnat sig så och pratat så mycket. Dom ville verkligen prioritera Ellen nu, för det är så viktigt sa dom.

Herre gud jag så liksom hur hjärnan arbetade på tjejerna.

Det är en energikick om något.

Jag är så jäkla glad!

Energin är inte lika hög nu när jag borde ta tag i min hemtenta och ta atg i littertauren och sortera upp det. Men jag har fått i mig mat nu som jag lagat ur Elins kokbok. Kyckling med vitlök och ingefära! Mums.
Disken och sen en kaffe och då är jag redo för hemtentan.

Sista dagen med klassen idag, det kändes lite trist!

Kolla in den här bloggen:

http://vimmelmamman.blogg.se/

Den berör på ett sätt som inte går att bortse från.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag förstår att det blir så bra när du är där Emma...detta sagt med verklig mening utan smil och tjafs. Klart dom öppnar sig, känner förtroende.



Kram och sköt om dig!

2008-10-18 @ 09:24:10
URL: http://detstoraidetlilla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback