Du ska inte tro att du är något

Ikväll ska vi prata om självförtroende, förbereder mig med frukosten och en kopp the.

Jag läser i handleningsmaterialet och tänker.

" Men att utveckla självinsikt, en god självkänsla och ett gott självförtroende är inte lätt om man dagligen får ta emot signaler om att man inte duger som man är, eller om omvärldens fokus ligger på ens kropp och dess eventuella dragningskraft till det andra könet istället för den individ man är och de kvaliteer man har."
 
Och det kanske låter simpelt och självklart.
Men jag tror inte att det är det.
En stor reklamskylt med en modellbild, vad säger den mig omedvetet?
En blick på min nya tröja?
Kommentaren?

Och hur dåliga är vi inte på att säga att vi är bra?

Ikväll ska vi ha peppfest, alla står i ring och så får man gå in i ringen och säga en sak som man tycker att man är bra på och så upprepar alla den saken och så applåderar man och hurrar!

Bara för att vänja sig vid att tala om vad man är bra på!

Just för att du ska tro att du är något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback