Vad har hänt sen sist?

Jossans julmusik har smittat av sig och jag sitter och lyssnar på julkörer...och har en varm känsla i magen blandad med några fjärilar.

Det var ett tag sedan det uppdaterdes här.

Några snöflingor har landat på asfalten i Linköping men snabbt smultit bort. Jag och norrlänningen studsade av glädje medans de andra svor över halka. Jag vill ha snö, massor av snö och pulka. 

Fick en försmak av advent och jul förra fredagen när Helena kom på finbesök från Lund. I väskan hade hon en flaska glögg och franska småkakor. Vi mumsade och drack och fröjdades. Vi fick sedan besök av både Elin och Sebastian, så lite gitarrklinkande och sång bled det! :-)


 

Lördagen spenderades på stan och sedan filmeftermiddag med Gardell vår evige följeslagare. 
Sedan tror jag vi upplevde den knasigaste Linköpingskvällen/natten på länge. Den innehöll vin och drinkar hos Cilia. Lottning var vi skulle gå ut, kalla cykelturer och vinhävning på förskolegungorna utanför HG. Jag förvandlades under kvällen till både Kajsa Kavat och ett litet lärartroll och kvällen avslutades i en tvillinglägenhet till min och Elins. Roligare upplevelser får man leta efter :-) Smörknivevisning och täljbalkong, ja vad mer begär man :-) 

Sen att jag tappade bort min mobil och jag och Helena fick cykla en extra vända till Ryd i natten, ja vad är väl det. :-P Vi nyktrade ju till i allafall! Garanterat! Att vi inte blev tagna för inbrottstjuvar när vi bankade på balkongdörrar, ja du!

Vaknade på söndagen och tänkte HARRE HARRE GUUD! Och vad vi garvade, det kan ju inte vara sant! Detta händer bara i Linkan! Kanske i Lund :-P 

Mobilen återfanns i tvillinglägenheten under måndagen och återficks idag :-) Den torra dryga förvandlades till en manchesterkeps med glittrande ögon och klingande östgötska! 

Jag är Ellenhög, fylld med energi efter en kanonträff med mycket hjärta och många skratt.  

Ska ta tag i kurslitteraturen nu! Sen är det prom med Jossan imorgonbitti! Yey!


 Åh nu kom Bered en vägför Herran :D EEELLLIIINNN kom hem nuuuu! Och sjung! Det är Elins och min partylåt som vi skrålat cyklandes till Ryd, party party, men vi sjunger den bra i stämmor!


Smidigt :D Finkänsliga fingertoppar!

Pluggar faktiskt också, och blev godkänd på delkursen som vi avslutade förra veckan, yey några poäng till!

Kommentarer
Postat av: Helena

Franska biscuits!! plingar vid lunch. puss på dig

2008-11-21 @ 07:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback