Så ställer jag mig frågan om igen...

Helgen började med att jag cyklade hem i solen från campus och hösten/vintern visade sig från den bästa sidan. Jag mös ner i soffan efter att fått den där rastlösa känslan i bröstet. Drog igenom alla avsnitt av Himlen kan vänta. En dokumentär om människor som fått diagnoser på obotliga sjukdomar mitt i livet. Det var så skönt att bara falla ner i deras kamp och tårarna rann och leenden sprack upp om vartannat. Alla avsnitten ligger på SVT play, se dom!

Lovisa kom och vi käkade middag och pratade viktigheter. Härligt att få känna samförstånd och samhörighet utan gränser. Vi lagade wok och sen gav vi oss iväg till domkyrkan som var öppen nattkyrka. Vi firade gudstjänst i en kall bister Linköpingskväll och det var mäktigt. Enkelheten och ekot satte ribban.
Vi drog vidare sedan och fikade. En trevlig kväll helt enkelt blev det.

Lördagen kantades av velighet och feghet. Jag tog mig ut på stan och lämnade tillbaka mina skor som gått sönder och tillslut hamnade jag på trädgårdsföreningens julmarknad. Musik, pepparkakor och glögg, mums! Gick ganska frusen hem och kröp ner i soffan igen och pluggade. Det övergick sedan i Vännertittande.
Kvällen fortsatte sedan hemma hos Joel med tvspel och spetsad glögg. VI drog vidare till HG.

Hittade en manchesterkeps och två glada ögon i ena hörnet av drinkbaren. Under natten diskuterades ungefär allt, från jordgubbsland till döden och hemmagjord lingonsylt. Känner mig lite hemma faktiskt. Tvillinglägenheten som är som ett museeum fullt med spännande prylar. kan bara gå omkring och strosa och titta, läsa lite här, kika.
Femenistisk föreläsning kl. 08.00 efter ca tre timmars sömn och efter tvingad uppgång blev det frukost i lila overall, gårdagens t-shirt och rödsprängda ögon. Kaffe, gröt och kokt ägg det är inte illa och utsikten med småfåglarna i trädet utanför och små små snöflingor dalandes är svårslaget. 

Men det är bara frågetecken och en sanning glasklar men långt borta.

Joel och jag cyklade sedan med minimal ansträgning till kyrkan och gick på gudstjänst. 

Nu nytränad och helt slut! Diska och sen sova, prom med Jossan imorgon, yey!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback