Domen

Jag har haft en riktigt bra helg! En intensiv men bra helg. Den är liksom över innan jag ens hunnit blinka men det kanske bara är bra. Känner mig ändå lugn och ganska laddad inför måndagen och veckans äventyr.

Jobbade i lördags och det var lugnt och skönt tills sista sekunden då allt blev kris och jag gick därifrån med hjärtat i halsgropen och oron gnagandes. Men det släppte när jag kom ut på ön och träffade J. Vi kaffelattade oss och väntade in resten av gänget.
Matorgie....kex, myrbon, vin, kaffe, bulgur, lax, glass, you name it vi åt det! Och McLeod's Daughters! Jag knoppade tyvärr in under sista dvd.n och missade lite men jag tror jag kan överleva det också.
Somnade som en stock i J och L.s säng efter att ha valt brudkläningar och diverse tillbehör.
Idag har jag och J shoppat, dock mest provat. Jag har abnorma ben och lår och rumpa....hatar byxor. Jag ska bara ha kjol efter den här dagen, tills jag bantat bort mina lår, mina ben och min rumpa...dvs. aldrig!
 
Kom hem och kände mig lite ensam, så jag gick till kyrkan och sjöng allsång med den äldre delen av församlingen. Bara gamla gobitar och jag skrålade och kände värme! Skönt att ladda lite inför veckan. Tog den långa vägen hem och promenerade sjövägen hem.

-
Jag vill inte döma efter någons utseende.
Vill inte döma efter mina fördomar.
Kan inte döma efter någons kläder eller ditt hår.

Jag kan inte säga att du är på ett visst sätt.

Jag kan inte låta bli att tänka för långt.
Kan inte riktigt stanna i verkligenheten utan tankarna skenar iväg.
Är rädd för att ta tre steg i istället för ett.

Men det känns rätt.
Det här är min uppgift.
Det är min väg och min chans att får göra min uppgift i ditt verk.

Och jag tror att du har sagt ja!
-


Ha en bra vecka!


Hett samtalsämne under McLeod's Daughters kvällen...haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback