Fötter....

Vaknade tidigt imorse och kunde inte somna om, vilket jag egentligen borde för jag somnade nog inte förens vid 03.00 och ska jobba kväll och natt men det får gå.

Laddade podden full med sommarpratare och satte på mig träningsbyxorna och linnet och gav mig ut.
Ut i sommarvärmen och full fart på cyklen ut till motionsspåret och in under trädens svalkande skugga.
Olle Carlsson i öronen. Inspirerad av N.
 
Det blev en egen andakt på grusvägen under trädens svalkande skugga och en ganska häftig andhämtning.

Jag säger som N att jag rekomenderar alla att lyssna på honom oavsett tro, tankar eller åsikter. Hans röst är som balsam för själen och delar av hans berättelse och förkunnelse fick hårstråna att resa sig på armarna på mig. En man som sett och upplevt så mycket i sitt liv.




För det är ju inte svårare än så. Verkligen inte.

Orden fastnar.

Samma cykler, mindre eller större men det är ändå samma.

And i cry to you,
and I sing for you,
and I dance in joy for you.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback