Solen fortsätter...

...skina utan ett moln på himlen. Och eftersom det blev en sen kväll igår så kunde jag inte sova imorse. Kl. 08.00 var Emma uppe och det blev spåret, jag älskar mitt motionsspår. När jag kom hem satte jag fart och göra en äppelkaka men i brsit på äpplen fick jag fylla ut med rabarber....
Under frukosten läste jag hör och häpna en kokbok och hittar recept på rabarberkräm, Emma börjar koka rabarberkräm...Vad har jag fått för husmorsryck? :-)

Men vilken trevlig kväll det var igår :-) Efter en kanondag med lilltjejen, äntligen dagpass istället för natt, ja cyklade jag hem och slängde i mig lite mat och drog vidare in till stan där jag mötte upp J och M på centralen. Efter mycket om och men så hittade vi till stadshuset....Nej J och jag är ju ite födda i Stockholm. Jag behöver gå en Stockholmskurs :-)
Men så vackert. jag är så förälskad i Stockholm. Njuter det sista av Stockholm nu.
Där i solen kom A och H och vi promenerade till Mälarpaviljongen. Fullt är det enda som beskriver läget där, fy vad fullt men vi fick ett bord och sen blev det god mat och vin och skratt.
J.s syndiga shorts ;-) och burkor och filtar fick oss att bli fnittriga så vi var nästan oroliga att inte få vara kvar. =)

Men även pedagogiska diskussioner och det var så himla kul!

Sen promenad i Stockholmsnatten slutade med sex pers i en taxi till gamla stan där vi hamande på en krog med ett helt fotbollslag med långa killar.

Hemfärden blev väl mindre angenäm....mer än en timmes väntan på tåget. Jag kan Karlbergs station nu kan jag tala om!

Idag mötte jag upp H i stan och hon och jag och S promenerade efter provianterting till Långholmen och badade hela dagen. En kanon eftermiddag! Det är så sommrigt!

Nu kommer N snart så ska vi sjunka ner i mammas och pappas soffor och kika på film.

Imorgon bär det av till Vätö för kräftis!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback