Tredelad

Frustration


Jag skriker

- Ge mig ett liv med mening.

Jag skriker ut i tomheten

- Ge mig en roll, ge mig ett manus.

Vem ska jag spela,

hur ska jag vara,

vad är handlingen?

Berätta för mig, jag lyssnar, jag väntar.

Ta din tid, jag väntar.

Jag hungrar efter din röst, jag längtar efter din vägledning.

Men...

jag hör ingenting.


Verklighet


Ser mig omkring.

Jag ser människor.

Så många människor.

Dom rusar, dom springer.

Händer för ögon och öron.

Ser ingenting,

hör ingenting.

Ingenting...

når dom.


Framtid


Rädsla,

jag vill inte.

Vill inte hamna där..

I verkligheten.

Jag vill räkna min förmögenhet i skratt och tårar.

Jag vill fylla mina dagar med samtal och möten .

Jag vill mäta min lycka i diamanterna som glittrar i de ögon jag möter.

Jag vill se,

jag vill känna,

jag vill höra,

jag vill beröras.

Jag vill se det som dom andra inte ser.

Det är min bön,

Herre, det är min bön!






image153

Mocambique 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback