I Bid You Goodnight

Efter en heldag i skolan med föreläsningar och grupparbeten landade jag hemma en snabbis för att byta om till träningskläderna och ge mig ut i regnet och springa. Mörkret och dom kalla dropparna gör gott samtidigt som det varma sprider sig utmed ryggraden och renar.

En dag med många skratt och fniss. Trivs himla bra i gruppen. Blir glad av små små saker och det gör mig tacksam. Vi har jobbat med både feedback på våra egna texter och med analys av andra elevtexter och förbrett semenarium. Vi var ändå ganska effektiva trots kaffeintaget och ett oanständigt intag av pepparkakor i snuskiga former med glasyr.

Nu ikväll kom Jossan, Ruff, Elin och Joel och kikade på Gardell. Vi har druckit the och proppat i oss knäck och gravat åt gardell. Mys med tända ljus och sköna människor gör alltid hjärtat varmt.

Var är du?
Finns jag?
Se mig,
ta mig,
äg mig,
jag är din.


Julen närmar sig med stormsteg och med den också en hemkomst till en värld där jag inte varit på ganska många månader nu. Juli....ja en evighet.
Och visst känns det konstigt, ja kanske inte konstigt men annorlunda.
Och jag längtar,
framförallt hem,
hem till julpyntet,
julstjärnan och julgardinerna.
Men det finns en sida som är mer svårtolkad och inte lika självklar.
Frågetecken och en utvärdering.

En önskan om mindre prestation och frid.
Är inte där ännu.

Men på väg.

Tankar som jag gärna gömmer i en grund känsla av dina händer.
Slår ner blicken och landar mjukt på ditt bröst.
Mjuka läppar som smeker.
Ord som mellan det hårda är mjuka och omtänksamma.
Jag vill ju bara se vem det är,
vem det är som döljer sig där bakom.

Måste bara avslutningsvis lägga upp en bild till Bea på http://wordtrack.blogspot.com/

Här är den afrikanska urgubben och en skeptisk Emma :-P








En lite mer solig bild från Mozambique för att lysa upp lite i mörkret!

Ledig dag imorgon och Emil Jensen på Ung scen öst!!!

Kommentarer
Postat av: Bea

Min världsbild har rasat samman i och med att en afrikansk urgubbe kan vara 25 år och se ut som vilken medelsvensson som helst.

2008-12-09 @ 10:58:04
URL: http://wordtrack.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback