I solen på balkongen

...när jag slutar planera allt jag ska göra till 110% så hinner jag mer. Sov sött till klockan 9 imorse och drog mig sedan upp till frukostbordet. Svartvinbärsfil med S hemgjorda musli. Jag är så fånig men när jag är ledig vill jag inte äta gröt, jag vill liksom fira att det inte är en vanlig morgon eller nåt!

En kaffe i handen och datorn på frukostbordet, så började jakten på en lägnehet. Och när jag satt där så plingade det till i mailkorgen och jag fick ett erbjudande om en lägenhet. Kanske inte den jag ska bo i men jag fick hoppet tillbaka och det räckte!

Ringde J och rådfrågade. Avvaktar, fick nys om lite andra erbjudanden som kommer nästa vecka, ev billigare och mer centralt! 

Nog är det spännande!

Gick och handlade till valborgsfirandet imorgon så att dte är klart, för imorgon är dte ju jobb som gäller. Ska snart åka iväg till jobbet  nu och jobba kväll. Det  har  varit en sån skön dag, solen och värmen smälter isen inuti kroppen. Och då är det ganska lätt att koppla bort byggljuden och fokuser på dom ljust ljust gröna bladen som precis slagit ut vid vår balkong. 

Plockade några gullvivor och några andra obestämbara blommor på vägen hem från centrum. Jag känner lukten igen. Jag kan känna blommorna dofta och framförallt jag ser dom och det pirrar i kroppen. 

Igår när jag gick för att möta S vid slottet promenerade jag längs viken och det doftade vår! Tog en sväng förbi kyrkan sen där R, S, M, J, P och L repade inför gudstjänsten på torsdag. Satt och lyssnade en stund och kände mig hemma. Nu kan jag tveka om jag valt rätt men jag litar på känslan som fyllde mig då, den där lördagskvällen. 

Nu ska jag och lilltjejen ha ensam myskväll! 

Tack!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback