Brev till en okänd:


Jag hoppas du ser mig den dagen.

Jag vet att jag kommmer vara en av många,
min självkänsla  låg omgiven av vackra människor.

Se mig, du som ser mig för den jag är innanför.

Se mig du, som känner mina tankar, som delar min fruktan, min ångest och rädsla.


Jag hoppas du ser mig,

du som ser mig för den jag är,

för den som jag inte alltid förstår att jag är.


Tala till mig du som ser att jag är vacker.

Tala med mig du som ser mina blonda hårtestar och blåa ögon.

Byt dina ord med mig, du som ser den jag känner.


Se mig,
du som ser glädjen som sjuder inom mig.

Tala till mig,
du som ser det glittrande i mina ögon.

Håll mig,
du som ser djupet och vidden.


Håll mig och släpp mig aldrig.




Målning av EVA BIRATH http://www.redhill.se/evasbilder.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback