Valborg!

Release me! Jag säger bara det jag känner mig released  måste jag säga. Kvällen och eftermiddagen har kantats av den låten, den har kommit att betyda mycket, en stor favorit!

Valborg är firad och klockan är 02.28 och Malin, Emma (Tha Worm) och Erik har precis gett sig av till nattbussen för att ta sig hemåt.
Jag har haft en riktigt bra dag och kväll. Jobbade idag och det var helt okej, vi hade lite barn och jag hann med ganska så mycket annat som hängde över.
Hann med en fika med Cattis och Ada och ett förtroligt samtal där saker och ting tar en annan vändning. En vändning som inte är bekväm eller komfortabel utan obekväm och kantig men ändå simpel.
Stack ner till centrum för att handla lite vin som vi kunde ha till maten nu ikväll. det var MASSOR av folk där...en hel massa!
Mötte upp med Emma påväg hem och vi åkte tillsammans hem till Solna och började laga mat och fixa till oss lite efter en hel dags grovarbete :-)
Malin dök upp och sen kom Erik.
Vi lagade mat och bänkade oss vid bordet, jag var kanonhungrig!
Jag hade en skittrevlig kväll.... :D Mycket resprat och gamla minnen!

När vi käkat maten och blivit lite lagom runda under fötterna gav vi oss iväg till Skytteholmsparken där vi såg på brasa och lyssnade till Sundbybergs motettkör som skrålade! Lite stämning blev det trots att brasan inte var så stor utan jätteliten!
                 
                                                              


Vi drog oss hem rätt så snabbt eftersom det var ganska så kallt.
Väl hemma kom vi in på ganska så djupa ämnen och det var skönt. Skönt att få lite djup, ibland kan jag känna att jag inte hittar det någonstans. Ikväll fanns det.
Vi smaskade jordgubbar och grädde och sen flummade vi loss. Det började med korttittning och sen var det kört. Ordenligt med skratt!

          


Hörde precis en tjej utanför nere på gatan som storgrät och skrek hysteriskt och en kille som kom efter och ropade på henne. Jag är glad att jag inte är där idag. Att jag kan fira valborg med lagom mängd alkohol i kroppen utan att gå över gränsen. Jag kan bara umgås och ha förbaskat kul med mina kompisar utan att det ska bli krångel, bråk och gråt. Jag är tacksam över det  <3
Jag är tacksam över att dunken inte är uppdrucken och att jag kommer må bra imorgon, kanske lite trött men inte så.

Jag har en lång väg framför mig. En lång väg utan karta och ficklampa. Det enda jag har är mig. Kommer aldrig ha något eller någon mer i den frågan.

Over and out!




Kommentarer
Postat av: Orgasmboken

Fan vad nice! :-D

2007-05-01 @ 16:44:44
Postat av: Michelle

Du är så himla söt.

2007-05-06 @ 19:29:38
URL: http://eyeofstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback