Sjuk igen!

Det är banne mig inte roligt längre, det känns banne mig som om jag är sjuk hela tiden.
Helgen började bra med en mycket trevlig kväll med Nis! God mat och en hel massa vin. Jag hade tidigare på eftermiddagen fått hämta min nya dator så vi ängnade kvällen åt att prata en hel massa, titta på let's dance och jag installerade min dator med ett härligt vinrus som hjälp! Och jag måste säga att jag nästan är lite imponerad att jag installerade bredbandet alldeles själv trots ett antal glas vin :-) 

Morgonen efteråt var dock inte lika angenäm, jag mådde verkligen as! Pallrade mig upp och tog mig på stapplande ben hem till Malin där vi kollade upp lite grejer angående resan i höst sen bar det av till Sigtuna hem till Helena. En underbar liten stad (förlåt by) Vi lunchade och kikade på hur hon hade det där! vi åkte sen hem alla tre till Sollentuna där jag bjöds på middag hemma hos Malin.

Kvällens höjdpunkt var ändå Hannas enmansshow som hon hade på stockholms elementära teaterskola. Jag satt med hakan i knät kan jag säga, det var helt otroligt vad duktig hon var. Obeskrivligt! Att skifta så mellan olika känslolägen det var helt faschinerande att se!
Jag åkte hem och la mig och sov sen, jag var helt väck!

En halvtimmes gudstjänst blev det (bara) igår. Jag hade tänkt smita in lite snyggt och åka med Danne hem till honom men när jag kom så hade inte gudstjänsten slutat. Och såhär i efterhand är jag glad för det, för den lilla stund som jag var där gav något, väckte tankar och känslor. Hade himla trevligt med alla vid fikat också för den delen :-)

Mat och våfflor i ett vårigt Täby men sen tog liksom det roliga slut, jag mådde skitdåligt! Magen sa ifrån och sen var den kvällen förstörd. Danne skjutsade hem mig och jag la mig och sov och sovit har jag gjort fram till nu ungefär. Danne var här efter att han hade handlat cola, blåbärssoppa och massa bakterieyoughurt. Vi pratade lite och han käakde lunch och diskade men det är svårt att existera i en liten etta utan att andas på varandra. Jag är livrädd för att jag har smittat honom, jag vill inte att han ska behöva få det här nu.
Vi pratade lite om framtiden och lägenhet och så men just nu kommer vi ingenstans känns det som. Det löser sig med tiden men jag känner mig lite stressad eftersom jag inte vet vart jag ska ta vägen efter sommaren och framförallt efter resan med Malin.

Jag och Danne skulle ha gått på KY-mässan i kväll och jag är himla ledsen för att jag missar den. Hade varit himla kul och få lite nya ideér och lite inspiration om vad jag ska göra med min framtid.

En kväll framför tv:n javisst!

Anna Pihl, Göran Persson dokumentären och Elixir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback