Rövarkungens Ö

Det är alldeles för mycket tankar just nu. Jag klarar liksom inte riktigt av det och jag blir rädd. Ligger här hemma på soffan och försöker få tillbaka energin efter en magsjuka men det enda jag får är tankar som inte kan lämna mitt huvud. Och snart känns det som att jag sprängs. 
Jag orkar inte stanna upp och tänka fast å andra sidan orkar jag inte springa heller. 

Vad är meningen med mitt liv?
 
Jag har nog inte riktigt förstått hur viktigt ett bra jobb är för en människa. Och med bra jobb menar jag inte ett jobb där jag tjänar bra med med pengar utan faktiskt är uppskattad för det jag gör och känner mig viktig. På mitt jobb som jag har nu känner jag mig viktig, jag känner mig älskad, jag känner mig behövd och att jag gör någonting bra. När jag inte är där känns mitt liv tomt nästan. Men hur? Jag frågar mig HUR ska man orka jobba i det tempot? Med den belastningen och det klimatet som råder i vårat land just nu? Jag förstår inte och jag känner mig så ledsen...
Jag är 20 år och känner redan såhär...att kraften tar slut för att belastningen är för stor. Vem orkar i längden?
Man orkar jobba men inte så mycket mer än så, det gör mig så ledsen och hopplösheten växer inuti mig. 

Jag funderar på att flytta hem till mamma och pappa igen. Jag måste ju ändå flytta härifrån till sommaren så då kan jag väl lika bra flytta nu och spara några tusenlappar till resan i höst istället och slippa en flytt i sommar. Är jag knäpp? Men det känns banne mig tryggt att få komma hem, slippa tänka på räkningar, vrida och vända på pengarna och köpa mat och så. 
Jag kanske inte klarar av att bo själv. Jag känner mig ensam.
Jag måste ändå flytta hem sen så då kanske det är bättre att göra det innan resan än efteråt. Om jag flyttar innnan vet jag vad jag kommer hem till. 

Varför vill du inte bo med mig? Vill fly....vill inte vara ensam. 

Önskar att jag kunde släppa allt och bara se fram emot hösten, men det är nog väldigt typiskt mig att inte kunna göra det, varför just jag? 

Ge mig mitt liv, ge mig mitt liv nu!

(Nationalteatern har följt mig den här dagen) 

Kollade lite på att eventuellt åka upp till Romme under påsken och åka skidor, det har ju faktiskt inte blivit något av det den här vintern och även om jag inte är någon fantast av att åka skidor så kan jag ändå tänka mig några dagar i backen. Speciellt om det är april och mycket sol. Lite kläder, lite skidåkning och mycket rast i backen med kaffe i solen! =) Och förhoppningsvis en mycket glad Danne som äntligen får åka snowboard och är han glad är jag glad! 

Appropå honom så är han och tränar nu medans jag sitter här hemma och jäser. Längtar nästan lite till gymmet nu faktiskt. 

Nä nu ska jag se på elixir! 

Over and out!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback