Var är sommaren?

Sommaren tog slut efter att vi kom hem från Gräsö, regn regn och mulet!
Fast jag och Daniel trotsade regnet igår och satt ute och åt frukost under det gigantiska parasollet med tända ljus och läste resetidningar och drömde oss bort.

Gräsö däremot var bara sol sol sol och varma klippor! Tre smarthuvuden var vi som åkte dit utan ens en liten tub solkräm, vadå hudcancer!
God mat, vin, sol, bad, klippor, godis, massage och film! Det var Gräsö 2007!

                                                       

I måndags var jag och Daniel ute och gick i skogen och smååt blåbär och vildhallon i regnet. Jag kände på något konstigt vis att jag behövde röra på mig jag kan inte förstå varför...hmm. När vi kom hem bakade Daniel en blåbärssockerkaka och vi lagade mat. För att krydda på sommarstämmningen lite tittade vi på torpet under tiden vi väntade på Erik som kom och förgyllde kvällen på Vasavägen! Vi kikade på brudens far eftersom det var min namsdag och jag fick välja film!

Igår drog vi oss in till staden och lunchade i teaterbaren på kulturhuset där vi också kikade på alla utställningar. Jag gillar kulturhuset! :-) Vi hamnade sen i biblioteket där vilket inte är något tråkigt gammalt dammigt bibliotek utan ett fräscht ljust ställe där lusten väcks att sitta och bläddra i böcker och tidingar!

På kvällen kom Ola och Sanna förbi och kikade på allsång och självklart tisdag: Barnaby!

Idag har vi kämpat oss upp klockan 07.00 för att göra ett försök att vända tillbaka dygnet eftersom Daniel ska jobba imorgon.

Jag ska köra på vuxenpoäng och röja upp mitt rum idag. Jag känner mig tråkig men det kan behövas!

over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback