Basilika-tanten

Igår när jag satt på tunnelbanestationen och väntade på tåget så kom det en helt grönklädd (inte mossgrön utan illgrön)  dam fram till min bänk, hon satte sig ner och det var väl inte så mycket med det. Men efter ett litet tag börjar det lukta basilika, inte lite basilika utan det verkligen stinker basilika....Jag vrider på huvudet och där sitter den gröna tanten med en halv basilikaplanta i handen och nojsar med den i ansiktet på sig själv. Till råga på allt börjar hon prata med kvisten på ett språk som inte jag förstod, jag tror att det var basilika-språket. Sen tog hon kvisten och satte bakom örat på sig själv...
Hela dagen igår luktade det basilika i min nos!




image68

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback